Choď na obsah Choď na menu
 


Testovacia dráha

test.draha1.png

Dĺžka dráhy

Celková dĺžka testovacej dráhy je 2,9 km.

Drahá v skratke

Skúšobná dráha obsahuje rýchlostný oval, rezonančnú dráhu, skúšobný kopec a cúvací box.

Modely na skúšobnej dráhe

Na dráhe sú testované vozidla VW Touareg a Audi Q7, ale aj malé vozidla, VW up!, Škoda Citigo a SEAT Mii

Rýchlostný oval

test.draha2.png

Dĺžka

  • Rýchlostný oval má dĺžku 1,7km a jeho súčasťou je aj simulovaný koľajový prejazd.

Jazdné vlastnosti na ovále

  • Na rýchlostnom ovále sa sleduje správanie motora, prevodovky, riadenia, radenia, akustika, brzdenie a správanie sa vozidla pri priamej jazde.

Cúvací box

  • Sledovanie správnosti fungovania varovných signálov systému PDC (súvisiacích s približovaním sa k prekážke) a správanie sa vozidla pri cúvaní.

Zvuky vetra

  • Pri obtekaní vzduchu okolo vozidla môže nastať situácia, kedy pri chybne namontovanom dieli obtekajúci vzduch vytvára neželané zvuky(pískanie). Tieto chyby sú na rýchlostnom ovale následne odhalené.

Úsek priamej jazdy

  • Na špeciálnej nivelizovanej nivelizovanej vozovke sa skúša správnosť nastavenia geometrie a vycentrovania volantu.

Rýchosť

  • Jazdné vlastnosti vozidla sa na rýchlostnom ovále testujú až do rýchlosti 140 km/h.

 

Rezonančná dráha

test.draha3.png

Sledovanie hluku

  • Počas testovacej drahý je potrebné analyzovať intenzitu všetkých hlukov v aute, čo sa týka napríklad prístrojovej dosky, obkladu dverí, bočných stĺpikov, ložného priestoru, a pod.

Torzne valce

  • Kontrola neželaných zvukov pri krútení karosérie.

Rezonančné povrchy

  • Sedem rezonančných povrchov na vybudenie rôznych frekvencií.

Osmička

  • Kontrola zameraná na riadenie, automatické vypínanie smeroviek a pohyb cudzích predmetov v priečnom smere.

Dĺžka a rýchlosti

  • Kontrola nežiaducich zvukov beží pri rýchlosti od 5 do 40 km/h na celkovej dĺžke rezonančnej dráhy jedného kilometra.

 

Skúšobný kopec

test.draha4.png

Autohold

  • Funkcia Autohold slúži na pevne udržania sa vozidla na vozovke aj so sklonom.

Parkovacia brzda

  • Elektronická parkovacia služba umožní zákazníkovi bezpečne zaparkovať.

Asistent pre zjazd z kopca

  • Asistent pomocí pri zjazde z kopca zabezpečí bezpečný zjazd pri rýchlosti cca 5-8 km/h dolu kopcom, bez potreby brzdenia vodičom.