Choď na obsah Choď na menu
 


Montáž

Montáž je najväčšia prevádzka trnavskej automobilky. Na jednej linke sa tu vyrábajú dva modely Peugeot 208 a Citorën C3 Picasso. Na rozdiel od ostatných výrobných hál, kde je vysoký stupeň automatizácie, výrobný proces v montáži  je postavený na šikovnosti a zručnosti  pracovníkov montáže. Vyžaduje to náročnosť vykonávaných operácií a množstvo dielov, ktoré je potrebné do karosérie namontovať. Operátorom pri práci pomáhajú či už elektrické alebo vzduchové  náradia. Na montáži je  jedna  plne automatizovaná zóna, kde sa lepia predné a zadné sklá a podľa potreby  aj sklenené okno strechy. 

vnmontaz.jpg

Do montáže prichádzajú z lakovne „holé“ karosérie. Hneď na začiatku sa z karosérií demontujú dvere, ktoré odchádzajú na samostatnú linku prípravy dverí. Následne karosérie prejdú linkami „obliekania“, kde sa  montujú napr. káblové zväzky, zvuková izolácia, bezpečnostné pásy či vnútorné obloženie karosérie. Už  „oblečená“ karoséria prichádza do časti linky nazývanej „montáž vozidla“. Tu najprv príde k spojeniu podvozku s karosériou „svadba“. Podvozok prichádza zo zóny predmontáže a obsahuje všetky mechanické časti. Na linke „dokončovania vozidla“  sa potom plnia všetky okruhy kvapalinami, tankuje sa benzín alebo nafta, montujú nárazníky, svetlá, sedačky, kolesá, volant a na finálnej linke prichádzajú dvere, ktoré sa na auto opäť namontujú. Približne po šiestich hodinách od príchodu karosérie na montáž, máme hotové auto, ktoré po naštartovaní operátori odvezú do zóny kvality, kde každé jedno auto podrobia dynamickým aj statickým testom. Každý automobil je vyrábaný na základe konkrétnej objednávky klienta. Rýchlosť liniek je 57 áut za hodinu, čiže každú minútu vyjde z montážnej linky jedno auto.